fredag den 15. januar 2016

M7 Konklusion & perspektivering

Med udgangspunkt i vores egne refleksioner og læring i modulet er vi nød til at forholde os til stigmatisering fra samfundets side - dels pædagogisk men også fra det mere kliniske psykologiske perspektiv i forhold til diagnoser, hvor vi også selv bærer et ansvar for vores påvirkning af vores AKT-klasses unge, og at vi forholder os mere til ressourcer frem for begrænsninger.

Vi er optaget af at få defineret og reflekteret over vores eget menneskesyn og pædagogiske tilgange i praksis og i takt med, vores viden bliver udvidet, bliver vi også klogere på vores egne handle-/tænkemåder i praksis og stærkere i brugen teoretisk viden og dokumentation.

Vi har inddraget to grupper: en med psykiske og/eller fysiske funktionsnedsættelser samt en med mennesker med sociale vanskeligheder, da det kan give dem indhold at bruge deres kognitive færdigheder til at hjælpe vores målgruppe og derved skabe mulighed for at kompensere for deres udfordringer og forholde os til deres ressourcer.
Således bliver dette en aktivitet med flere formål for begge målgrupper,

og dette er en mulighed for at skabe et fællesskab, et sundt grundlag og fællesskab, der skal mindske risikoen for individuelle sociale problemstillinger i fremtiden.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar