Med udgangspunkt i vores
egne refleksioner og læring i modulet er
vi nød til at forholde os til stigmatisering fra samfundets side - dels pædagogisk
men også fra det mere kliniske psykologiske perspektiv i forhold til diagnoser,
hvor vi også selv bærer et ansvar for vores påvirkning af vores AKT-klasses
unge, og at vi forholder os mere til ressourcer frem for begrænsninger.
Vi er optaget af at få
defineret og reflekteret over vores eget menneskesyn og pædagogiske tilgange i
praksis og i takt med, vores viden bliver udvidet, bliver vi også klogere på
vores egne handle-/tænkemåder i praksis og stærkere i brugen teoretisk viden og
dokumentation.
Vi har inddraget to grupper:
en med psykiske og/eller fysiske funktionsnedsættelser samt en med mennesker
med sociale vanskeligheder, da det kan give dem indhold at bruge deres
kognitive færdigheder til at hjælpe vores målgruppe og derved skabe mulighed
for at kompensere for deres udfordringer og forholde os til deres ressourcer.
Således bliver dette en
aktivitet med flere formål for begge målgrupper,
og dette er en mulighed for
at skabe et fællesskab, et sundt grundlag og fællesskab, der skal mindske
risikoen for individuelle sociale problemstillinger i fremtiden.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar