torsdag den 25. juni 2015

Organisation

Organisation:

Ovenstående er sådan vores organisation i AKT afdelingen er bygget op.
Vi har tilknyttet 3 lærer i vores AKT afdeling, som ses i figur 1.[1] Det er de 3 lærer, der har ansvaret for det faglige udbytte hos den enkelte elev i undervisningen.
De 3 pædagoger fungere som undervisningsstøtte i timerne. Pædagogerne har den daglige sociale træning med eleverne, samt varetager forældresamarbejdet, som er beskrevet senere.
Psykologen, vi har tilknyttet, har nogle få faste timer i afdelingen, hvor hendes opgave er at have elevsamtaler i samarbejde med pædagoger og lærer.
Vores AKT koordinator varetager opgaven som koordinator for hele AKT afdelingen, det er ham, der sørger for at koordinere timerne både for lærere og pædagoger, sådan at eleverne får et sammenhængende og forudsigeligt skema. Det er den ene af vores pædagoger, der er fungerende AKT koordinator.
AKT koordinatoren refererer til skolelederen.
Alle vores ansatte i AKT afdelingen er løbende på efteruddannelse og kurser indenfor AKT området.
Inspireret af børnelinealen[2] har vi et yderligere udbygget tværfagligt samarbejde med PPR, SSP, sundhedsplejersken, familierådgivere og evt. ungdomsklubber.
Det er vores koordinator og psykolog, der har ansvaret for kontakten hertil.



[1] Rettigheder tilknyttet figur 1 tilhører Bøvlinggård
[2] Se bilag 1/ På tværs håndbogen, side 29

Ingen kommentarer:

Send en kommentar