Organisation:
Ovenstående er sådan vores organisation i AKT afdelingen er
bygget op.
Vi har tilknyttet 3 lærer i vores AKT afdeling, som ses i figur
1.[1] Det er de 3 lærer, der har
ansvaret for det faglige udbytte hos den enkelte elev i undervisningen.
De 3 pædagoger fungere som undervisningsstøtte i timerne. Pædagogerne har den daglige sociale træning med eleverne, samt varetager forældresamarbejdet, som er beskrevet senere.
De 3 pædagoger fungere som undervisningsstøtte i timerne. Pædagogerne har den daglige sociale træning med eleverne, samt varetager forældresamarbejdet, som er beskrevet senere.
Psykologen, vi har tilknyttet, har nogle få faste timer i
afdelingen, hvor hendes opgave er at have elevsamtaler i samarbejde med
pædagoger og lærer.
Vores AKT koordinator varetager opgaven som koordinator for hele
AKT afdelingen, det er ham, der sørger for at koordinere timerne både for lærere
og pædagoger, sådan at eleverne får et sammenhængende og forudsigeligt skema.
Det er den ene af vores pædagoger, der er fungerende AKT koordinator.
AKT koordinatoren refererer til skolelederen.
Alle vores ansatte i AKT afdelingen er løbende på
efteruddannelse og kurser indenfor AKT området.
Inspireret af børnelinealen[2] har vi et yderligere
udbygget tværfagligt samarbejde med PPR, SSP, sundhedsplejersken,
familierådgivere og evt. ungdomsklubber.
Det er vores koordinator og psykolog, der har ansvaret for
kontakten hertil.

Ingen kommentarer:
Send en kommentar